Czym jest badanie CAWI i co ono daje?
*Wpis sponsorowany - reklama norstat.pl*
Badanie cawi to nic innego jak badanie ankietowe wykonywane przez internet, które ma bardzo duże znaczenie dla firm z biznesowego punktu widzenia, ponieważ pozwala zbadać ważne dla przedsiębiorstwa zagadnienia. Dla jednych będzie to badanie wizerunku marki, a dla innych kluczowe będzie sprawdzenie lojalności klientów - opcji jest bardzo wiele, a kluczowy jest dobór pytań w kwestionariuszu.
Jak przygotować badanie cawi?
Ważne jest aby kwestionariusz był odpowiednio dostosowany zarówno do odbiorców ankiety, jak i do tematów w niej poruszanych, które bezpośrednio przekładają się na zasób informacji, jakie chcemy uzyskać dzięki przeprowadzonemu badaniu cawi. Warto zlecić takie działania specjalistom w tej dziedzinie - takimi jak firma norstat, która zajmuje się tego typu tematami.
Dobrze przygotowane badanie cawi powinno zawierać wstęp do ankiety, który będzie pewnego rodzaju informatorem dla respondentów o tym czego dotyczy dana ankieta, jakie informacje będą konieczne do jej wypełniania oraz opis sposobu odpowiedzi na pytania zawarte w ankiecie. Ważne jest, aby pytania w kwestionariuszu były formułowane wynikowo - kolejne wynika z poprzedniego i wszystkie powinny być ułożone w logicznej kolejności.
Jakie cele badawcze może mieć przeprowadzane badanie cawi?
- badania o tematyce badawczo-biznesowej
- ocena wizerunku marki
- badanie opinii klientów na temat opakowań czy tez oferowanych produktów
- lojalność klientów
- ocena przeprowadzanych działań reklamowych danej marki
- badanie satysfakcji klientów
Nie słyszałam nigdy o tym badaniu.
OdpowiedzUsuń