Facebook, a kampania parlamentarna - „Cyberplemiona” Paweł Matuszewski
W dzisiejszych czasach Facebook jest nie tylko miejscem, gdzie komunikujemy się z przyjaciółmi, dzieląc się z nimi tym, co aktualnie dzieje się u nas. Obecnie Facebook stanowi idealne miejsce do tego, by promować, reklamować różnego rodzaju produkty, czy usługi. Stał się również nieodzownym elementem kampanii parlamentarnej- to właśnie temu zjawisku przygląda się Paweł Matuszewski w książce „Cyberplemiona. Analiza zachowań użytkowników Facebooka w trakcie kampanii parlamentarnej.”, oscylującej wokół wyborów parlamentarnych w 2015 roku w Polsce.
CYBERPLEMIONA Analiza zachowań użytkowników Facebooka w trakcie kampanii parlamentarnej
Ksiażka „Cyberplemiona” jest pierwszą w Polsce pozycją, która oscyluje wokół Facebooka i jego wpływu na kampanię wyborczą. Autor skupia się na reakcjach użytkowników na posty udostępniane przez konkretne partie polityczne, czy też polityków. Bada ich zachowania, skupiając się na dodanych komentarzach, lajkach i udostępnieniach. Trudno o konkretne wyniki tych analiz i o wynikające z nich wnioski na przyszłość. Bardziej cała ta analiza uwydatnia to, jak duży wpływ ma Facebook na politykę, co dostrzegły również partie polityczne.
Najbardziej ciekawa dla mnie jest część „teoretyczna”, w której autor pokazuje metodykę przeprowadzonych badań i narzędzia, jakimi się posługiwał. Według mnie jest to idealne przygotowanie do tego,, jak analizować zachowania użytkowników Facebooka, co jest bardzo ważne w różnego rodzaju kampaniach prowadzonych na tej platformie.
CYBERPLEMIONA Analiza zachowań użytkowników Facebooka w trakcie kampanii parlamentarnej
- - Autor: Paweł Matuszewski
- - Wydawnictwo Naukowe PWN
- - książkę można kupić w księgarni internetowej PWN- TUTAJ
Ksiażka „Cyberplemiona” jest pierwszą w Polsce pozycją, która oscyluje wokół Facebooka i jego wpływu na kampanię wyborczą. Autor skupia się na reakcjach użytkowników na posty udostępniane przez konkretne partie polityczne, czy też polityków. Bada ich zachowania, skupiając się na dodanych komentarzach, lajkach i udostępnieniach. Trudno o konkretne wyniki tych analiz i o wynikające z nich wnioski na przyszłość. Bardziej cała ta analiza uwydatnia to, jak duży wpływ ma Facebook na politykę, co dostrzegły również partie polityczne.
Najbardziej ciekawa dla mnie jest część „teoretyczna”, w której autor pokazuje metodykę przeprowadzonych badań i narzędzia, jakimi się posługiwał. Według mnie jest to idealne przygotowanie do tego,, jak analizować zachowania użytkowników Facebooka, co jest bardzo ważne w różnego rodzaju kampaniach prowadzonych na tej platformie.
Ciekawa jestem tej książki 😉
OdpowiedzUsuńA ja ostatnio w facebooku dostrzegam coraz mniejsze moce. Prawdopodobnie to po prostu kwestia mojego zaangażowania w ten portal - chyba straciłam ostatnio do niego serce ;)
OdpowiedzUsuńKsiążka rzeczywiście jest pewnym novum na rynku i tym na pewno zdecydowanie się broni.
OdpowiedzUsuńCiekawa książka, może przeczytam podczas mojego wyzwania książkowego w tym roku :)
OdpowiedzUsuńkompletnie nie moja liga nawet bym pewnie nie zwróciła na nią uwagi :D
OdpowiedzUsuń