Dobra kampania reklamowa, czyli jaka ?

Reklama to podstawa - jeśli się nie reklamujemy, nie istniejemy. Zasada ta dotyczy wielu dziedzin i bardzo różnych produktów. Zazwyczaj ze słowem reklama kojarzą nam się spoty reklamowe puszczane pomiędzy filmami czy bilbordy "na mieście". Jednak reklama to nie tylko te wymienione elementy, to coś znacznie więcej, na kompleksową kampanię reklamową składa się dużo więcej - właśnie o tym będzie w dzisiejszym poście.


Do zorganizowania pełnej kampanii reklamowej potrzebna jest nam dobra agencja reklamowa, która będzie w stanie ją należycie przeprowadzić wykorzystując do tego różne media. Warto przed podjęciem współpracy z tego typu agencją sprawdzić jej portfolio, dowiedzieć się jakie kampanie organizowała i jaki odzew zebrały dane formy reklamy.


Na kampanię reklamową mogą składać się następujące elementy:
  • reklama telewizyjna i radiowa 
  • reklama wielkoformatowa, czyli tzw. bilbordy 
  • artykuły sponsorowane w prasie i na blogach tematycznych 
Wyżej wymienione elementy reklamowe stanowią te najbardziej typowe działania w ramach kampanii reklamowej. Często jest ona wsparta gadżetami reklamowymi czy eventami promocyjnym.


Dobra kampania reklamowa - czyli jaka ?
  • taka, która zapada w pamięć
  • taka, która zawsze będzie kojarzyła się z danym produktem
  • trafiająca do danej grupy docelowej, na której najbardziej nam zależy
  • wzbudzająca emocje i powodująca, że się o niej mówi, a tym samym mówi się o produkcie, który reklamujemy

Często reklamy są kontrowersyjne, by wzbudzić jak największe emocje. Często sam produkt już wzbudza emocje, a co za tym idzie sprawia, że się o nim mówi. Za przykład może posłużyć okładka pierwszego numeru polskiego VOGUE - budzi duże emocje, jest trochę kontrowersyjna, ale jest pewne - bardzo dużo się o niej mówi, co jest najlepszą reklamą.

Komentarze

  1. Reklama dźwignią handlu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat z kontrowersyjnych reklam tutaj bardziej by pasowała HM (czarnoskóry chłopiec i koszulka z małpą) czy Tigera (o powstaniu Warszawskim). To mnie właśnie zastanawia, jak na pewnie znane firmy reklamowe (nieznanych by raczej takie duże zakłady nie wzięli) ktoś mógł zrobić coś takiego. A potem to jeszcze przeszło. No niby "nieważne jak mówią, byleby mówili", ale HM czy Tiger musiały to zaakceptować, te kampanie.

    Zastanawiam się też, czy reklamy pokroju Cykady czy tego polskiego filmiku z maską doktora, które angażują osoby oglądające (a takie zawsze się znajdą) mają przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nie znoszę reklam w przerwach TV. Można oszaleć :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Reklama to temat rzeka. Zwłaszcza ta dobra.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem jak ta okładka wygląda, zaraz poszukam, ale masz rację reklama powinna zapadać w pamięć :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawaj coś więcej o internetowych-plis:))).

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawie napisane i rzeczywiście - cenne informacje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Według mnie dobra kampania reklamowa to przede wszystkim kampania w 100% przemyślana. Jeśli nie mamy doświadczenia w branży, a zależy nam na udanej i przede wszystkim skutecznej reklamie, warto skorzystać z usług profesjonalnej firmy marketingowej, która zaproponuje nam nowatorskie rozwiązania. Idealnym przykładem są m.in. szalenie popularne dziś filmy explainer video, które tłumaczą skomplikowane procesy w bardzo przystępny i jasny sposób.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

instagram @lifebymarcelka